כל מה שרציתם לדעת על ניקוי רצפת קרמיקה ולא העזתם לשאול!

תוכן עניינים

ריצוף הבית, המשרד או החנות באריחי קרמיקה הוא הרבה יותר מטרנד חולף. רצפת הקרמיקה נחשבת לפופולרית במיוחד מאחר והיא ורסטילית, מאפשרת שימוש במגוון צבעים וגדלים, היא תורמת למראה אסתטי במיוחד ויפה לרצפה ובנוסף, היא פרקטית ונוחה לתפעול וניקוי. בדומה לניקוי רצפות העשויות חומרים שאינם קרמיקה או משטחים מחופים אחרים, הליך ניקוי רצפת קרמיקה מביא עימו את כללי ה"עשה" ו"אל תעשה" שיסייעו לנו להבטיח את שלמות האריחים ואת השמירה על מראם הטוב לשנים ארוכות.

 

איך מנקים רצפת קרמיקה?

בדומה לשאלות רבות אחרות, גם לשאלה זו קיימת יותר מתשובה נכונה אחת. תחזוקה נכונה של הרצפה בשגרה, על בסיס שבועי, תסייע לנו לשמר באופן נכון את ניקיון האריחים. כדי לשמור על רצפת קרמיקה נקייה ו"בריאה", ישנם שני שלבי בסיס אותם עלינו לבצע:

  1. הסרת אבק – בתחילת תהליך ניקוי רצפת קרמיקה, מומלץ ראשית להסיר ממנה את שכבות האבק. נוכל לעשות זאת במספר דרכים: שאיבת האבק בסיוע שואב אבק או ידנית באמצעות מטאטא. לאחר הסרת האבק מהריצוף נעבור אל שלב הניקוי.
  2. שטיפת אריחי הקרמיקה – גם שלב זה יכול להיעשות במספר אופנים, שטיפה ידנית פשוטה באמצעות מגב וסמרטוט או שטיפה יסודית באמצעות מכונת שטיפה ביתית, כזו שתבטיח לכם ניקיון יסודי ומבריק החוסך זמן יקר ומאמץ. מכונת שטיפה ביתית הפכה לאמצעי אהוב ונפוץ לניקיון בתים, עסקים ומשרדים רבים ברחבי הארץ. קלות הניקיון, החיסכון בזמן וחומרים הם יתרונות משמעותיים שקורצים לרבים המחליטים לרכוש לעצמם מכונת שטיפה ביתית ולזכות בניקיון מקסימלי תוך השקעת מינימום זמן ומאמץ.

 

מה לגבי סבון לשטיפת רצפת קרמיקה? 

הסרנו אבק, אנו מתכוננים לשטיפה, באיזה סבון כדאי שנשתמש? ובכן, ניקוי רצפת קרמיקה יכול להיעשות על ידי סבון המיועד לשטיפת רצפות עשויות קרמיקה, יש המשתמשים בסבון כלים ויש הבוחרים באפשרויות חזקות יותר כמו מסירי שומנים, מסירי כתמים מרוכזים חומצות ועוד. חומר הניקוי הנבחר תלוי במטרת הפעולה – ניקוי שגרתי או הסרת כתמים עיקשים.

לאחר פעולה השטיפה, חשוב לדאוג לייבוש האריחים במטלית יבשה. כאשר מניחים לרצפה להתייבש מעצמה, אבק נוטה להידבק שוב אל האריחים הרטובים ואת זה אנו כמובן מנסים למנוע. בחירה בניקוי הרצפה באמצעות מכונת שטיפה ביתית תחסוך מכם את מלאכת בחירת החומרים הנכונים ושילוב ביניהם, מאחר ועוצמת הניקיון של המכונה עצמה תסייע להתמודדות קלה יחסית ופשוטה גם עם כתמים מאתגרים, ובנוסף למכונת שטיפה ביתית מותאמים סוגי סבון ספציפיים שיש למלא לפעולה יסודית, מבריקה ופשוטה.

 

איך מנקים כתמים מאתגרים?

כלל הבסיס בניקיון בכלל ובניקוי רצפת קרמיקה בפרט הוא פשוט: יש לטפל בכתם במהירות האפשרית! הסרה מהירה ויעילה של כתמים הנוצרים על גבי האריח תמנע את ספיגתם, תקל את הליך הניקיון ותסייע לשמירה על מראה אסתטי ונקי של הריצוף. לאחר שהבהרנו את כלל הבסיס הזה נפנה למענה למצבים בהם הכתם כבר קיים:

בכתמים עיקשים נטפל בשיטה הידועה "מהקל אל הכבד". לפני שנשלוף את התותחים הכבדים בניקוי, ננסה אמצעים סטנדרטיים יותר, במידה והם אינם מסייעים, נפנה אל השלב הבא, חומר ניקוי עוצמתי יותר.

  1. השלב הראשון בניקוי כתמים על גבי אריחי קרמיקה הוא ניקוי במים חמימים תוך שילוב סבון המיועד לניקוי רצפה זו.
  2. במידה ומים חכמים וסבון לא הובילו לתוצאה המיוחלת נפנה לשימוש באקונומיקה. יש למהול את האקונומיקה במים ולהשתמש בה בהתאם לגודל המשטח אותו אנו שוטפים והקושי להסיר את הכתם. כתמים "ביתיים" שכיחים הם: קפה, מיץ, תה ועוד. איך מנקים רצפת קרמיקה שספגה כתמים אלה? יש למהול את מי השטיפה באקונומיקה ביחס של 1:100 ולשטוף את השטח המוכתם.
  3. כתמים מאתגרים יותר שלא "הגיבו" והתנקו מאליהם לאחר הוספת אקונומיקה, יזכו לטיפול אינטנסיבי יותר תוך שימוש בחומצה. חשוב להשתמש בכל אמצעי ההגנה המקובלים בזמן הניקיון מאחר ומדובר בחומר ניקוי עוצמתי במיוחד.

בכל מקרה, הגנו על עצמכם בזמן הניקיון והקפידו על שימוש בכפפות, שמירה על העיניים וניקוי בחדר מאוורר.

 

ניקוי קרמיקה מחוספסת

בבואנו לנקות אריחים העשויים קרמיקה מחוספסת נבחין לא אחת כי מים וסבון לא תמיד מספקים מענה הולם ללכלוך או אבק שהצטבר בין חריצי הקרמיקה. במצב זה נוכל לפנות אל חומרי הניקוי המיועדים לניקוי אריחים אלה אשר יסירו בקלות את הכתמים האתגרים שנוצרו על גבי אריחי הקרמיקה שאינם חלקים. פתרון מצוין נוסף, גם במקרה זה, הוא שימוש במכונת שטיפה ביתית. לחיצת כפתור מפרידה ביניכם לבין מראה נקי ומבריק של הרצפה, ללא זיעה, מאמץ פיזי ובזבוז זמן יקר. מכונת שטיפה ביתית תנקה עבורכם אריחי קרמיקה, קרמיקה מחוספסת, בקלות וללא מאמץ ותספק תוצאה מיטבית תוך שמירה מקסימלית על האריחים שלכם.

 

 

תומר גרין
תומר גרין

אנו מציעים פתרונות פוליש מתקדמים, המבוססים על טכנולוגיה חדשנית וחומרים איכותיים. צוות המומחים שלנו עובד במסירות כדי להבטיח שכל מוצר שלנו מספק את הברק, ההגנה והעמידות שלקוחותינו מחפשים.

התקשרו עכשיו!